Friday, March 20, 2009

aku ta suka

Aku tak suka orang berkata-kata lebih daripada kemampuan diri.

Aku tak suka org yg berperangai barua, talam dua muka.

Aku tak suka orang yang tak jujur dlm persahabatan.

Aku tak suka orang yang menilai dari luaran.

Aku tak suka orang yang cepat mengalah.

Aku tak suka orang yang pentingkan diri sendiri.

Aku tak suka orang yang khianati kawan.

Aku tak suka orang berpura-pura tak tau padahal dah tau.

Aku tak suka orang yang rampas pakwe/makwe member sendiri.

Aku tak suka orang yang suka menunding jari apabila berlaku sesuatu masalah.

Aku tak suka orang yang anggap diri sendiri lebih bagos dari org lain.

Aku tak suka orang yang berhasad dengki dgn rezeki org lain.

Aku tak suka lelaki yang pukol perempuan.

Aku tak suka orang yg memilih ideologi dan etika untuk bersahabat dgn seseorang.

Aku tak suka orang yg mewujudkan jurang pemisah di antara manusia.

Aku tak suka orang yang lupa diri dan asal-usul.

Aku tak suka orang bermulut celupar tetapi takot menghadapi akibat dari keceluparan tersebot.

Aku tak suka orang yang hina pemain muzik.

Aku tak suka orang yg hina dan anti sesuatu genre muzik.

Aku tak suka fakta yg tak betol.

Aku tak suka orang yang hina kekurangan seseorang.

Aku tak suka orang yang buat bahan jenaka nama family seseorang.

Aku tak suka orang yang tak suka membantu insan lain yg memerlukan.

Aku tak suka dituduh benda yg aku tak buat.

Aku tak suka orang yg tak mengaku bersalah apabila mereka bersalah.

Aku tak suka dudok lama disesuatu tempat tanpa membuat ape-ape aktiviti.

Aku tak suka bila dlm keadaan bosan dan hilang kawalan diri.